familjenmorrhar.blogg.se

2014-10-25
22:53:28

Hänger & Förberedelser

Plexi hänger vid fönstret och spanar <3

Inte mycket att uppdatera precis just nu... är på sista jobbveckan innan vinteruppehåll. Sedan blir det till att förbereda för lilla Bobo´s hemkomst! Ska träffa honom för första gången nästa helg. Ska bli superkul!! Har köpt hem nya skålar, extra kattsand och lite kattmat. Vet om att jag kommer få med mig lite från uppfödaren, men jag vill ändå vara förberedd. Dessutom har RC´s kattungepaket en snygg mapp där man kan stoppa i alla papper och stamtavla i, så jag skaffade en även till Atlas och Plexi. Det är så himla bra att ha alla papper snyggt samlade, även om Atlas och Plexi inte är direkt kattungar längre (men det behöver affären inte veta ;-) ).
Jag lovar att lägga upp lite foton från besöket!

Jag har haft lite problem med Atlas och Plexi´s magar i ett par månader, men nu verkar det som om det går åt rätt håll. Båda fick ju en mag/tarm infektion som krävde antiviotika och veterinärfoder. När jag skulle gå över till vanlig mat (Bozita eller Mjau), krashade magarna helt. Men tack vare hjälp från superduktiga kattpersoner från kattforum.se samt kattstatus.se, äter de nu Pussi blötmat och även lite RC Persian Kitten blandat med Acana Grassland. Målet är att de ska i huvudsak äta Pussi och sen ha Acana i aktivitesgrejer. Men eftersom de är känsliga får jag gå långsamt frammåt. 
Hoppas verkligen att lille Bobo har bättre mage! Vill verkligen att han ska äta Bozita eller Mjau plus Acana torrisar.
Men men, skynda långsamt säger de ju. :-) <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: